عسل رز

این وبلاگ به منظور گفتگوی آزاد تهیه شده

عسل رز

این وبلاگ به منظور گفتگوی آزاد تهیه شده

تولد

سلام به همه دوستان خوبم

امروز سی ویکم شهریور ماه تاریخ تولدم است.برای همین به فکر افتادم تا درمورد تولد  بنویسم

ما ایرانیان به مرده پرستی مشهوریم.کمتر به تولد  وجشن تولد اهمیت میدهیم.

زمانی که خدای ناکرده شخصی فوت میکنه خودمان راموظف به شرکت در مراسم ان میدانیم

اما برای گفتن یک تبریک نا قابل بخاطر تولد کوتاهی میکنیم.چرا ؟نمیدانم

البته نا گفته نماند که بعضی از خانواده ها به این موضوع اهمیت ویژه ای قائلند.

در کشور های اروپایی به ویژه المان به تولد و برپایی جشن تولد اهمیت زیادی داده میشود.۰

انها معتقدند که ما انسا نها تا زنده هستیم به محبت یکدیگر نیاز داریم نه زمان خدای ناکرده مرگ

بیایم این کار زیبا را در این دنیای مجازی رواج بدهیم

با فرستادن یک پیام کوتاه(تولدت مبارک باد) دل همدیگر را شاد کنیم

البته هرکسی باید تاریخ تولدش را اعلام کند.تا بقیه پیام بدهند.

دوستان دوستتان دارم .پیروز باشید

تفکرات کودکی من

یادم هست موقعی که به دبستان می رفتم.معلم تعلیمات دینی به ما می گفت.

همیشه دوتا فرشته همراه  شما هستند.یکی از انها اعمال خوب ودیگری اعمال بد شما را می نویسند.

من با خودم می گفتم .مگر امکان دارد چنین چیزی.این همه ادم با این همه اعمال خوب وبد.

اولاْ چقدر قلم وکاغذ لازم دارد. دوماْ این همه اطلاعات راکجا ذخیره می کنند.

به عقل من که ۸سال بیشتر نداشتم چنین چیزی امکان پذیر نبود.

اما امروزه با امدن کامپیو تر واینترنت عیناْ چنین چیزی را درک کردم.از سر تا سر دنیا اکثراْ هر روز مطلب

می نویسند در اینترنت.وانها را هر رو ز بایگانی میکند.هر زمان که اراده کنیم به ما نشان میدهد.

واقعاْاین چقدر ظرفیت دارد.تازه این ساخته ذهن بشر است.افریدگار این جهان که جای خود را دارد.

من فکر می کنم کامپیوتر خدا خیلی بزرگتر از این حرفهاست.بقول شاعر که اسمشو بلد نیستم

رسد ادمی به جایی که جز خدا نبیند.                         به قلم عسل

جزیره مرجانی کیش

شهر زیر زمینی (کاریز)

در سفری که به جزیره کیش داشتم.جاذبه های زیادی داشت اما شهر زیر زمینی نظرم را به خود جلب کرد

کاریز یا همان قنات به راهی که در زیر زمین می کنند تا اب از ان جریان یابد گفته میشود.

قنات کیش بیش از ۲۵۰۰سال قدمت دارد .این نوشته دریا سالار (نیار خوس) یونانی است.

که سفری اکتشافی رادر سواحل دریای عمان وخلیج فارس انجام داده در سال ۳۲۵قبل از میلاد.

کاریز (قنات) اب شیرین ساکنان جزیره را تا مین می کرده.حتی از شیخ نشین های اطراف برای بردن اب شیرین به کیش میامدند. ولی اکنون به یک شهر زیر زمینی شگفت انگیز تبدیل شده که بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد.

در عمق ۱۶متری زمین قرار دارد.سقف ان ۸متر ارتفاع دارد که شما هیچ خاک نمی بینید.مملو ازصدف ومرجانهاست.

کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا واقع شده است. وتنها بنایی است که سقف ان مملو از صدفها ومرجانهای طبیعی است.

اما امروز پس از ۲۵۰۰سال تبدیل شده به یک شهر که دارای رستوران سنتی،موزه، غرفه صنایع دستی وو

و کار اصلی خود رابه کارخانه بزرگ اب شیرین کن جزیره مرجانی کیش واگذار کرده ودر دوران باز نشستگی بسر میبرد.شما با باز دید از این شهر زیبای زیر زمینی  در واقع امکان بازدید از بزرگترین مجموعه مرجانی را

برای خود فراهم کرده اید .یادم هست که در قسمتی از سقف ان تصویر یک لاک پشت بزرگ مشاهده

می شد.

امید وارم به جزیره سفر کنید واین شگفتی روزگار خود را از نزدیک مشاهده کنید .